Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?
Social sciences --- Social media --- Research. --- beleid --- deeleconomie --- platformen --- sociale media
Choose an application
Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?
Social sciences --- Social media --- Research. --- beleid --- deeleconomie --- platformen --- sociale media
Choose an application
Hannes Coudenys is een brand. Hoe slaagt hij erin om enkel en alleen viasocial media rond zijn persoon een sterk merk op te richten en daar dannog geld mee te verdienen ook ? In zijn boek 'Like my like' geeft hij een aantal van zijn geheimen als digital creative prijs.Hoe gebruik je sociale netwerken als Facebook en Twitt er om aan een job tegeraken ? Kan je rijk worden via internet en hoe pak je dat aan ? Hoe kan je als bedrijf online best adverteren ? Kortom: hoe kan je social media op een originele manier aanwenden om er zelf beter van te worden, op allerlei vlakken ? Aan de hand van toffe cases vertelt hij het verhaal van social media guerilla, en hoe je het world wide web kan gebruiken om bepaalde doelen te bereiken, of je dit nu om persoonlijke redenen of vanuit een bedrijf doet. Bron : http://www.bol.com
social media --- sociale netwerken --- massacommunicatie --- sociale media --- Mass communications --- Sociale media --- Cybermarketing --- Storytelling --- Branding --- Onlinemarketing
Choose an application
Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?
Social sciences --- Social media --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Social science research --- Research. --- Research.
Choose an application
Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?
Social sciences --- Social media --- beleid --- deeleconomie --- platformen --- sociale media --- Research. --- Research.
Choose an application
Doorheen deze masterproef gaat men op zoek naar een antwoord op de vraag hoe de medewerkers van Schelstraete & Desmedt op een professionele en efficiënte manier gebruik kunnen maken van sociale netwerksites in communicatie (marketing) en rekrutering en selectie, nu en in de toekomst. Om hierop een vooruitstrevend en volledig antwoord te kunnen geven, wordt er een internationaal vergelijkend onderzoek uitgevoerd in het executive search-kantorennetwerk van InterSearch.Deze masterproef is een case study bij Executive Search-kantoor Schelstraete & Desmedt. Voorlopig maakt deze organisatie nog maar weinig gebruik van sociale netwerksites, omwille van de angst om dingen te doen die niet in overeenstemming zijn met de missie en visie van de organisatie. We vertrekken dus vanuit een duidelijke schets van de organisatie. Op basis van de literatuurstudie en het onderzoek bij de InterSearch-kantoren, komen we dan tot aanbevelingen rond het gebruik van sociale netwerksites voor de medewerkers van Schelstraete & Desmedt. Deze aanbevelingen moeten hen in staat stellen om mee te zijn met de nieuwe hedendaagse trends op het vlak van gebruik van sociale netwerksites in communicatie (marketing) en rekrutering en selectie van kandidaten. Verder wordt er ook gestreefd om zo goed mogelijk een aantal toekomstgerichte aanbevelingen te doen, op basis van het huidige gebruik door een aantal vooruitstrevende landen.
Communicatie. --- Communication. --- Marketing. --- Recruitment. --- Rekrutering. --- Selectie. --- Selection. --- Social media. --- Sociale media.
Choose an application
Om te scoren op sociale media maak je originele content die je volgers verleidt om een actie te ondernemen. Dat klinkt eenvoudig, maar wie al even op sociale media actief is met zijn organisatie, weet dat goede posts creëren meer is dan weten waar de knopjes staan. In dit handige boek leer je snel en concreet hoe je scoort op je sociale media. Ook zonder veel geld en personeel.Kristof D'hanens en Brecht Vanderstraeten laten je nadenken over je contentstrategie aan de hand van 10 veelgestelde vragen. Daarna zetten ze je op weg met meer dan 30 concrete formats die je meteen zelf kunt toepassen voor jouw organisatie. Ook krijg je meer dan 100 inspirerende voorbeelden, handige formats en interviews met social media managers van grote en kleine Vlaamse communities.https://www.politeia.be/nl/publicaties/238136-scoren+met+creatieve+content+op+sociale+media
Marketing --- Mass communications --- creativity --- social media --- bedrijfscommunicatie --- Sociale media --- Onlinemarketing --- Creativiteit --- Storytelling --- Contentmarketing
Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|